Putem vorbi la infinit despre pantofi, mai ales despre cei bărbătești. De ce? Ei bine, pe lângă varietatea de modele, culori și stiluri disponibile acum pe piață, istoria acestora este deosebit de interesantă.
Iată care sunt cele mai inedite lucruri despre pantofi:
Totul a început de la un bob de orz
Oricât de greu ne este să ne imaginăm acest lucru, cea mai ciudată unitate de măsură pentru realizarea pantofilor a fost bobul de orz. În timpul Imperiului Roman, acestea erau folosite pentru a măsura piciorul clientului.
De fapt, în Evul Mediu, exista și o lege prin care se stipula faptul că bobul de orz reprezenta măsura oficială în producția de încălțăminte. Astfel, trei boabe erau considerate echivalentul unui inci, unitate de măsură încă utilizată în Regatul Unit al Marii Britanii și în Irlanda.
Inițial, tocurile erau purtate doar de către bărbați
Deși, la ora actuală, pantofii cu toc predomină doar în garderoba femeilor, primii care au purtat încălțămintea de acest gen au fost bărbații. Considerați un simbol aristocratic, al puterii sociale, pantofii cu toc erau folosiți doar de către regi, cavaleri sau alte personalități ilustre din perioada Renașterii.
Cei mai scumpi pantofi bărbătești din lume valorează două milioane de dolari
O sumă destul de piperată, nu-i așa? Ei bine, cea mai scumpă pereche de pantofi este placată cu 14.000 de diamante, dispuse pe un strat confecționat din aur alb.
Producția acestora a durat aproximativ un an, fiind creația celebrului designer Tom Ford. Astfel, cei mai costisitori pantofi bărbătești din lume au fost purtați de către Nick Cannon, în cadrul show-ului TV „America’s Got Talent”.
Cizmăria – una dintre cele mai căutate meserii din trecut
Principalele unelte cu care pantofarii confecționau încălțămintea erau de proveniență egipteană și constau din: cuțit, racletă, ciocan și clește. Prin urmare, producția pantofilor era un proces destul de lent, fiecare pereche în parte fiind confecționată manual.
Așadar, meseria de cizmar era la mare căutare, acești meșteri fiind nu doar populari, ci și extrem de avuți, mai ales dacă luăm în calcul prețul pantofilor din acea perioadă.
Gama de încălțăminte „sneakers” a apărut din dorința oamenilor de a se furișa, fără știrea celorlalți
Încălțămintea relaxată și extrem de comodă, pe care majoritatea o avem astăzi în garderobă, este produsul creației agentului de publicitate Henry Nelson Mckinney. Concepută inițial sub forma unei idei de marketing, menită să atragă publicul țintă al încălțărilor cu talpa din cauciuc, acest tip de încălțăminte este în vogă și în prezent.
De ce sneakers? Ei bine, traducerea din engleză a verbului „to sneak” înseamnă „a te furișa”, ceea ce reprezintă o denumire mai mult decât perfectă pentru pantofii a căror talpă nu face deloc zgomot.
Ție care dintre aspectele de mai sus ți se pare mai interesant? Dacă, în anii din urmă, modelele de încălțăminte erau limitate, în prezent ai posibilitatea să alegi dintr-o sumedenie de variante. Nu mai sta pe gânduri și achiziționează-ți perechea favorită de pantofi chiar acum: ți-am pregătit o colecție nouă, excelentă pentru sezonul călduros!